Rivayet o ki , Mahşerin Dört Atlısı, (İncil\\\'de de adları geçer), kıyamet gününde ortaya çıkarlar. Dört İncil yazarından biri olan San Marco\\\'nun Venedik\\\'te gördüğü bir rüyadan çıktığı sanılır.
Hangisinin Kim olduğunu Nereden Bilebiliriz?
Beyaz at, kutsallığı simgeler. Binicisi yay taşır, taç takar. Savaşır ve yener. İsa’nın kral olarak hazır bulunuşunu simgeler.
Kırmızı at, dökülen kanların rengini simgeler. Binicisi kılıç taşır, savaş getirir. Binicisinin sembolü savaşlar ve çatışmalardır.
Siyah at, ölüme yakınlığı simgeler. Binicisi terazi taşır, Kıtlık açlık ve yoksulluk getirir. Binicisi kıtlık, açlık ve yoksulluğu simgeler.
Soluk at, ölümün soğuk yüzü ve çürümeyi simgeler. Binicisi ölümdür. Salgın hastalık ve can güvensizliği getirir. Binicisi, ölüm, öldürme, vakitsiz ölümleri simgeler.
İnanışa göre, dört İncil yazarından biri olan San Marco, Venedik\\\'te bir rüya görür. Rüyasında bir melek, kendisine, bu kentte huzur bulacağını söyler. İşte bu rüyanın gerçekleşebilmesi için, 828 yılında Aziz Marco\\\'ya ait olduğu sanılan kutsal kalıntılar, Mısır\\\'ın İskenderiye kentinden Venedik\\\'e kaçırılır ve San Marko Kilisesi\\\'nin yapımına başlanır. Kutsal kalıntıları Venedik\\\'e kaçıran iki Venedikli tacirin Arap görevlileri kandırmak için bunları bir domuz fıçısına yerleştirdikleri rivayet ediliyor!
Beş büyük kapıya sahip iki katlı kilisenin terasında bulunan ve \\\'Mahşerin dört atlısı\\\' olarak anılan bronz at heykelleri 1204 yılında Venedik tacir cumhuriyetinin de etkin bir şekilde katıldığı Haçlı Seferleri sırasında ele geçirilmiş bu bronz at heykelleridir.
Ancak bronz atların İ.Ö. 4.yüzyılda Yunanistan\\\'da yapıldığı sanılıyor. Bu atlar, antik çağdan günümüze sağlam olarak kalan çok büyük boyutlardaki tek yaldızlı bronz at grubu olarak kabul ediliyor. Ancak orijinal atlar San Marco\\\'nun içinde muhafaza edildiğinden, bizim kilisenin terasında gördüğümüz atlar sadece birer kopya!