Gönderen Konu: Üyelik Aidatı ve Kredi Kartları Hakkında  (Okunma sayısı 2245 defa)

Çevrimdışı Orhan Gemlik

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 38
  • Karma: +6/-0
    • Profili Görüntüle
Üyelik Aidatı ve Kredi Kartları Hakkında
« : Eylül 19, 2008, 05:18:26 ÖÖ »
Sürekli olarak alınan üyelik aidatlarından şikayetçiyim.Ve bu konuda değerli konuklara bilgi vermek istiyorum.

Bankalar kredi kartı başvurusu yaptığımızda ve önümüze gelen 100 lerce maddelik prosedür dedikleri sözleşmeyi imzalatmasıyla başlayan bu süreçte bizden haberimiz olmadan her 6 ayda bir 22 ile 30 ytl arası bir kesinti yapmaktadırlar ve bu konuda hakem heyetine başvurmuş bulunmaktayım.Eğer bankanın bu konuda haksız olduğunu düşünüyorsanız aşağıdaki dilekçe ve örnek kararla başvurabilirsiniz.

Örnek Dilekçe;

 

  ........................................ KAYMAKAMLIĞI İLÇE TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI\\\'NA
                                                                                                                                     .................................




 BAŞVURAN                     : (İsim-soyad, adres)

KARŞI TARAF                  : (Bankanın Adı).......... Bölge Müdürlüğü

KONU                                 : Yıllık  Kart Bedelinin İadesi
 
BANKA HESAP NO          : xxxx  xxxxxxx

EKSTRE TARİHİ              : 25/08/2008

ALINAN BEDEL                : -YTL

AÇIKLAMALAR             :22/08/2008 tarihinde Bankasından tarafıma gelen hesap özetinde 22.00YTL lik bir bedel alınmıştır. Bu bedel tarafımdan haksız ve hukuksuz olarak alınmıştır.

Bankaya yaptığım sözlü başvurudan yanıt alamadığımdan, heyetinize başvurmak zorunda kalınmıştır.


HUKUKİ DELİLLER       : 4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun.

Ek\\\'de sunduğumuz hesap ekstresi
Ek\\\'de sunduğumuz Yargıtay ilamı

İSTEM ve SONUÇ             : Yukarıda izah ettiğimiz nedenlerle alınan bedelin tarafıma iade edilmesini arz ve talep ederim.



                                                                               Başvuran ......................

Örnek Karar;

T.C.
YARGITAY
13. Hukuk Dairesi
ESAS NO : 2008/4345
KARAR NO : 2008/6088 YARGITAY İLAMI
MAHKEMESİ : Zonguldak 1. Asliye Hukuk Mahkemesi(Tüketici Mahkemesi
Sıfatıyla)
TARİHİ : 26/09/2007
NUMARASI : 2007/182-2007/257
DAVACI : Yapı ve Kredi Bank. A.Ş. vekili avukat M.Hayatİ Çalıcıoğlu
DAVALI : Haluk Akdeniz
Taraflar arasındaki satıcının Hakem Kurulu kararına itirazı davasının yapılan yargılaması sonunda ilamda yazılı nedenlerden dolayı davanın kabulüne yönelik olarak verilen hükmün Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığınca Kanun yararına bozulması istenilmekle dosya incelendi gereği konuşulup düşünüldü.
KARAR
Davacı banka, kredi kartı kullanıcısı olan davalının Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurusu üzerine, bankaca kredi kartı sözleşmesine göre hesabından kesilen yıllık 30 YTL üyelik ücretinin iadesine karar verildiğini, halbuki, bu ücretin alınacağının sözleşme ile kararlaştırıldığı gibi, ücretin verilen ticari hizmetin karşılığı olup, yasaya aykırı olmadığını ileri sürerek, Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı\\\' nın 14.5.2007 tarih ve 2007/158 sayılı kararının iptalini istemiştir.
Davalı davanın reddini savunmuştur.
Mahkemece, taraflar arasında düzenlenen kredi kartı üyelik sözleşmesine göre, \\\"kart üyelik ücretinin\\\" hizmet karşılığı olduğu, tahsil edilen üyelik ücretinin yasal olduğu, gerekçesi ile davanın kabulüne karar verilmiş; miktar itibarı ile kesin olan hüküm Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından kanun yararına temyiz edilmiştir.
Dava, davacı banka tarafından kredi kartı kullanıcısı olan davalıdan tahsil edilen kredi kartı üyelik ücretinin, davalı başvurusu üzerine davacı bankadan alınmasına dair Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararının iptaline ilişkindir. Taraflar arasındaki uyuşmazlık yasal düzenlemelere ve aralarındaki sözleşme hükümlerine göre bankanın kredi kartı kullanıcısından kullanım karşılığı yıllık ücret isteyip, isteyemeyeceği hususunda toplanmaktadır. Uyuşmazlığın çözümü için bu konudaki yasal düzenlemeler ile tarafların arasındaki sÖzleşme hükümlerinin incelenmesi gerekir.

5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun sözleşme şekli genel işlem şartları başlıklı 6. bölümdeki 24. maddesinin 1. fıkrası \\\"Kart çıkaran kuruluşlar ile kart hamilleri arasındaki ilişkiler, bu kanun ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde en az oniki punto ve koyu siyah harflerle hazırlanacak yazılı sözleşme ile düzenlenir. Sözleşmenin bir örneği kart hamiline ve varsa kefile verilir. Sözleşme hükümleri ve kartın kullanımı hakkında kart hamiline ayrıntılı bilgi verilmesi zorunludur.\\\" hükmünü, aynı maddenin 4. fırkasının son cümlesi \\\"Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez.\\\" hükmünü getirmiştir.
4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4822 Sayılı Kanunla değişik 6. maddesi ile sözleşmelerdeki haksız şart düzenlenmiş ve \\\"Satıcı ve sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı, değildir. Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez. Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir. 6/ A, 6/B, 6/C, 7, 9, 9/ A, 10, 10 / A ve 11/ A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir ... \\\" hükmü, yine 4077 Sayılı Kanunun değişik 6 ve 31 maddelerine dayanılarak hazırlanan Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesinde \\\"satıcı, sağlayıcı veya kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız şartlar batıldır\\\" hükmü getirilmiştir.
Taraflar arasındaki 22.12.1995 tarihli sözleşmenin 9. maddesinde kart kullanıcısından kart kullanım ücretinin
alınacağı belirtilmiştir. ^^
Yukarıda yapılan açıklamalar ışığında 22.12.1995 tarihli sözleşme incelendiğinde; sözleşmenin davacı banka tarafından matbu, standart olarak hazırlanıp boş olan kısımların rakam, isim ve adresler yazılarak doldurulduğu, sözleşmenin on iki punto koyu siyah harflerle düzenlenmediği görülmektedir. Davacı, tüketici aleyhine olan ve tüketiciyi kart kullanımı ücreti adı altında bir külfete sokan sözleşme hükmünün tüketici ile ayrıca müzakere edilerek kararlaştırıldığını iddia ve ispat edememiştir. Böyle olunca sözleşmedeki kredi kartı üyelik ücreti alınacağına dair hükmün açıklanan yasa ve yönetmelik hükümleri karşısında haksız şart olduğu kabul edilmelidir. Dolayısıyla davacı bankanın bu sözleşme hükmüne dayalı olarak kredi kartı kullanıcısı davalıdan ücret istemesi olanaklı değildir.
Bu durumda yasaya uygun olan, Zonguldak Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kararının iptali istemi ile açılan davanın reddine karar verilmesi gerekirken, yukarda açıklanan hususlar gözetilmeden davanın kabulü usul ve yasaya aykırı olup hükmün bozulması gerekir.
SONUÇ:Yukarıda açıklanan nedenlerle Yargıtay Cumhuriyet başsavcılığının HUMK\\\'nun 427/6. maddesine dayalı kanun yararına bozma isteğinin kabulü ile hükmün sonucuna etkili olmamak üzere BOZULMASINA, peşin alınan temyiz harcının istek halinde iadesine, 2.5.2008 gününde oybirliğiyle karar verildi.
Başkan Üye Üye. . Üye Üye
A.E.Baççıoğlu A.Alkan F.E.Kabasakal H.Kara M.A.Esmer

Karar:THS kaynaklıdır...

İyi günler diliyorum...