Yanıt gönder

Uyarı: bu konuya en az 120 gündür yanıt gönderilmemiş.
Yanıt vermek yerine yeni bir konu açmanız önerilir.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.

Kullanıcı Adı:
E-Posta:
Konu:
İleti Simgesi:

Dosya Ekle:
(Eki Kaldır)
(daha çok eklenti)
Kısıtlama: 4 post başına, Toplam Boyut ( En Fazla ) 192KB, Kişisel Boyut ( En Fazla ) 128KB
Bir moderatör tarafından onaylanana dek ekli dosyalar görüntülenmeyecektir.
Doğrulama:
Türkiye Cumhuriyeti'nin Kurucusu Kimdir?(Küçük Harflere Duyarlıdır!):
Türkiye'nin Başkenti Neresidir?(Küçük Harflere Duyarlıdır!):

kısayollar: göndermek için alt+s veya önizleme yapmak için alt+p\'ye basın


Konu Özeti

Gönderen: Av. Kurty
« : Eylül 12, 2012, 11:51:50 ÖS »

Öneriler
Erken çocuklukta İngilizce öğretimine dair Milli Eğitim Bakanlığına öneriler:
•   Yabancı dil öğretimi yapan kurumların başarısızlık durumlarını göz önünde bulundurarak, okul öncesi müfredatına girmesi muhtemel olan İngilizce derslerinin sadece haftada birkaç saat ile sınırlandırılmadan, dünya yazın alanında kabul gördüğü şekilde bir insan bir dil prensibine bağlı kalınarak açılan kurumlar sayesinde olması gerekmektedir.
•   Yabancı dil öğretimi için özel okullara sağlanan koşulların, devlet okullarında da sağlanması gerekir.
Öğretmen eğitimcilerine dair öneriler:
•   Yapılan araştırma bulguları göstermiştir ki: Birçok okul öncesi öğretmeni İngilizce öğretiminin dünya literatüründe kabul gören boyutunu bilmiyor. Olması gereken İngilizce öğretimini, şu anda müfredatta olan bir iki saatlik derslerle, şarkı ve oyun eşliğinde olması gerektiğini zannediyor. Daha da kötüsü olması gereken öğretimi ‘’hayalcilik’’ olarak nitelendiriyorlar. Öğretmen adaylarının, geleneksellikten kurtulup daha modern yöntemlerle eğitim alması gerekmektedir.
•   İlk çocukluk eğitim alanı içerisinde, bilgili, becerikli, eğitimli ve hassas çok dilli/çok kültürlü ilk çocukluk dönemi eğitimcilerine ihtiyaç vardır. Birden fazla dil konuşabilen ve kültürel olarak bilgili bu eğitimciler erken çocukluk döneminde oldukça değerli birer kaynaktırlar. Erken çocukluk dönemi uzmanları çift dil bilen erken çocukluk dönemi eğitimcileri ile birlikte çalışma konusunda eğitilmelidir (NAEYC, 1994).
•   Öğretmenlerimizin yeni nesilleri en iyi haliyle, donanımlı bir şekilde yetiştirebilmeleri için, öncelikle kendilerinin iyi bir eğitim almaları gerekmektedir. Birçoğu İngilizce öğretimini bırakın, İngilizce dahi bilmiyor. Bu yüzden öncelikle öğretmenlerimizin İngilizce öğrenmesi gerekmektedir.
•   Öğretmen yetiştiren kurumlara İngilizce derslerinin haftada 3 saatlik verilecek dersler eşliğinde değil de, daha fazla mesleki İngilizce ağırlıklı derslerin konulması gerekmektedir.
•   Çünkü okul öncesi dönemde İngilizce öğretimi kuş = bird, mavi = blue öğretmek demek değildir. Yapılan görüşmeler sonucunda maalesef ki tüm okul öncesi öğretmenleri erken dönemde İngilizce öğretimine karşı olmasalar bile bu öğretimden kastettikleri aslında budur. Bu şekilde verilecek İngilizce derslerinin aslında bocalama, kavram kargaşaları…vb bir çok sorunu doğal olarak ortaya çıkaracaktır.
Okul öncesi öğretmenlerine öneriler:
•   Aile katılımını destekleyen programlar hazırlayarak, dil öğretme çabasına aileleri de dahil etmek önemlidir.
•   Bir insan bir dil prensibine bağlı kalınarak İngilizce öğretimi yapılmalıdır. Aksi takdirde kavram kargaşaları ve bocalamalar kaçınılmaz olacaktır. Yabancı kelimeler her ne kadar çocukların ilgisini çekse de tek tük kelime, renk gibi kavramlar okul öncesi öğretmeninin kendi çabasıyla verilmemelidir.
Ebeveynlere öneriler:
•   Çocukların erken yaşta aldıkları İngilizce derslerini evde destekleyici etkinliklerde bulunmaları gerekmektedir. Mümkünse yabancı dil hakimiyeti yüksek düzeyde olan ebeveyn varsa sadece çocukla edinilmesi gereken dilde iletişim kurmalıdır.
•   Çocuğun iki dili karıştırarak kurduğu cümleler görmezden gelinmemeli, çocuğun diğer dilde konuşması sağlanmalıdır. Daha önce de belirtildiği gibi bu durumun tehlike teşkil etmediği bilinmelidir.