Hukukevi.Net

HUKUK BRANŞ(ALAN)FORUMLARI => İş-Sosyal Güvenlik ve Sigortalar Hukuku => : Hasan August 04, 2011, 02:59:03 PM

: Daha önce öğretmenlik yapanlar için 3000 ek gösterge düzenlemesi
: Hasan August 04, 2011, 02:59:03 PM
Daha önce eğitim ve öğretim sınıfında hizmet(7. derece 1. kademe) verdikten sonra genel idari hizmetler sınıfına (aynı derece ve kademe) atandım. Şu an 3. derece 2. kademedeyim ve ek göstergem 1100 olarak işlem görüyor fakat 3000 olması gerekiyor. Bu durumda bir yazı ve dayanaklarımla başvuru yapsam ek göstergem düzeltilebilir mi? Hukuken durum nedir? Karar idarenin keyfiyetinde midir? yoksa ek göstergemin 3000 olması kanunen bir hak mıdır? Kısacası, idare ek göstergemi düzeltmediği olasılığı için sadece bir görüş istiyorum.

İlginiz İçin Teşekkür Ederim



Dayanaklarım



1-) 657 sayılı Kanunun 43/B maddesinde; "...Kurumların 1, 2, 3 ve 4 üncü dereceli kadrolarına atananlara uygulanacak ek göstergeler, ilgililerin daha önce bulunmuş oldukları kariyerleri ile ilgili sınıf veya ekli (I) sayılı Cetvelin Genel İdare Hizmetleri Sınıfı (g) bölümünde belirtilen görevlerde kazanılmış hak aylık derecelerine göre alabilecekleri ek göstergelerden düşük olamaz."hükmüne yer verilmiştir.

2-) 148 nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde aşağıdaki ifadelere yer verilmiştir.

Anılan hükmün uygulanmasında ilgililerin kariyerleri ile ilgili ek göstergeden yararlanabilmeleri kariyerleri dışındaki görevlere ilk atamalarının kurumların 1-4 dereceli kadrolarına olması halinde mümkün olabilecektir. Bu şekilde atanmamış olanların anılan madde gereğince kariyerleri ile ilgili ek göstergeden yararlandırılması mümkün bulunmamaktadır.

3-) 148 nolu devlet memurları kanunu genel tebliğinden örnek;

 Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında kazanılmış hak aylığı 8 inci derecede bulunan yüksekokul mezunu bir öğretmen Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 8 inci dereceli bir memur kadrosuna atanıp yıllar sonra terfi etmek suretiyle 4 üncü dereceye ulaştığında, I sayılı Ek Gösterge Cetvelinin Genel İdare Hizmetleri Sınıfı i/1 sırasında 4 üncü derece için öngörülen ek göstergeden yararlanacaktır.


4-) 148 nolu devlet memurları kanunu genel tebliğinden örnek;

Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfındaki bir öğretmenin Genel İdare Hizmetleri Sınıfındaki "Şube Müdürü" kadrosuna atanması durumunda; ilgilinin yararlanacağı ek gösterge, kariyer hizmet sınıfı olan Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında kazanılmış hak aylığı için öngörülen ek göstergeden daha düşük olmayacaktır.

            Buna göre;

            - İlgilinin kazanılmış hak aylığının 4, atandığı kadronun 2 nci derecede olması halinde;

            I sayılı Ek Gösterge Cetvelinde Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında 4 üncü derece için öngörülen ek gösterge 1997 yılı için 1100, Genel İdare Hizmetleri Sınıfı i/1 sırasında 2 nci derece için öngörülen ek gösterge ise 1997 yılı için 1600 olduğundan ilgilinin yararlanacağı ek gösterge 1600 olacaktır.

            - İlgilinin kazanılmış hak aylığının 3, atandığı kadronun 2 nci derecede olması halinde;

            Kariyer hizmet sınıfı olan Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında 3 üncü derece için 1997 yılında 1600, Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 2 nci dereceli Şube Müdürü için öngörülen ek gösterge de 1997 yılında 1600 olduğundan yararlanacağı ek gösterge 1600 olacaktır.

            - İlgilinin kazanılmış hak aylığı ve atandığı kadronun 2 nci derecede olması halinde;

            Kariyer hizmet sınıfı olan Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında 2 nci derece için 1997 yılında 2200, Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 2 nci dereceli Şube Müdürü için 1997 yılında 1600 ek gösterge belirlenmiştir. İlgilinin yararlanacağı ek gösterge kazanılmış hak aylığı için öngörülen ek göstergeden az olamayacağından kazanılmış hak aylığı için öngörülen ek gösterge görev aylığı için öngörülen ek göstergeden de fazla olduğundan kazanılmış hak aylığı için öngörülen 2200 ek göstergeden yararlandırılacaktır.

            2- Bu tebliğ tarihinden itibaren yukarıda belirtilen şekilde uygulama yapılacak, daha evvel verilmiş ve bu tebliğe aykırı olan görüşler dikkate alınmayacaktır. Ayrıca eski görüşlere istinaden yapılmış olan ödemeler de ilgililerden tahsil edilmeyecektir.